Lelki tuning
Marcel Proust
Az igazi felfedezö út nem abból áll, hogy új tájakat keresünk fel, hanem hogy új látásmódra teszünk szert.
Marcel Proust
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

A 90 napos diéta betarthatóbb változata :-)

 

Szerintem nem túlzás azt állítani, hogy az emberek (főleg a nők!) nagyobb része diétázik, fogyókúrázik, mint amennyi nem. Állandó szenvedés, szélmalomharc, kudarcok és hullámzó eredmények kísérik próbálkozásainkat és mindig reméljük az új módszertől, hogy abban lesz végre a megoldás, a bölcsek köve. Az is tény, hogy a tavasz beköszöntével együtt jár az igény, hogy méregtelenítsük szervezetünket és enyhítsük a kabát lekerülésével járó traumákat.

Az vagy, amit megeszel 

 

Idén egyébként is előbb lekerült a kabát, mintsem rá tudtunk volna készülni 1 kis méregtelenítéssel összekötött fogyókúrával. (Hírlevélre feliratkozott olvasóink már kaptak egy tippet a méregtelenítésre a közelmúltban kiküldött hírlevelünkben – mustármag-kúra -, melyről sok pozitív visszajelzés érkezett 🙂

 

A téma aktualitása:

  • nők vagyunk 🙂
  • tetszeni akarunk
  • jól akarjuk érezni magunkat
  • egészségesek szeretnénk lenni
  • egészségesen szeretnénk táplálkozni
  • 40 fölött lassul az anyagcsere, ezáltal “ragadnak” a kilók
  • itt a tavasz, kikerülünk a kabát takarásából
  • méregtelenítésre “vágyik” a testünk a téli punnyadás után

 

Szakértőnket kérdeztük, milyen módszerrel lehetne szenvedés nélkül sikereket elérni, milyen életmód- és táplálkozási tanácsokkal tudná segíteni olvasóinkat?!

 

A 90 napos diéta leegyszerűsített és betarthatóbb változata

 


Kati: A diéta 3 napos szakaszokból áll, a protein (fehérje), keményítő és szénhidrát napok váltakoznak. Az eredeti diéta szerint a 4. nap a gyümölcsnap, ezt én kihagyom és így is működik. Azért dolgoztam ki a diéta gyümölcsnap nélküli változatát, mert én mindig azon “buktam el” és mindig elölről kellett kezdenem az egészet.

Elvileg a sorrendet nem szabad megváltoztatni, de szerintem kisebb probléma, mint ha eszünk olyasmit, ami nem tartozik az aznapi ételek közé. Arra gondolok konkrétan, hogy ha a diéta során közbejön egy buli, felboríthatjuk a napok sorrendjét, csak döntsük el határozottan, mit választunk a menüből és tartsunk kis ki mellette!!! (pl. valamilyen rendezvényen vagyunk és “muszáj” ennünk, inkább változtassuk meg azt, hogy milyen nap következik, és abból együnk, amihez kedvünk van, de nem keverjük az ételeket: pl. sütiket, pogácsát vagy húst, sajtokat, halat vagy krumpli, párolt káposzta, párolt zöldségek). Még mindig kisebb problémát okoz a diéta folytonosságában, hatékonyságában, mintha összeennénk a húst krumplival és még utána sütit is. Akkor már lehet elölről kezdeni az egészet.)   Véleményem szerint ahhoz kell igazán akaraterő, hogy ne keverjük az ételeket!

Egy kis mozgással párosítva pedig garantált a siker!

Lelki Patika: Mennyiségi korlát is van?

Kati: Aki mozog is valamit, annak nincs mennyiségbeli tiltás! Én is nagyon szeretek enni és  meg tudok enni nagyobb mennyiségeket is, ebben az esetben viszont csak rendszeres testmozgás mellett működik a dolog.  Én heti 2-3 aerobic órát tartok, emellett nem kell a mennyiségre figyelni, de ha valaki kevesebbet mozog, kicsit fogja vissza az adagját. Egyébként sem jó megterhelni a gyomrot, megnehezítjük szervezetünknek az emésztést.

LP: Nagyanyáink szerint egy ember egy étkezésre annyit ehet, amennyi a két összetett markába fér. Ettől sokan jóval többet esznek. Pedig az élet minden “dolgára” be kellene tartani a mértékletesség elvét.

Kati: Ennek a diétának pont az a lényege, hogy megkönnyíti a és gyorsítja az anyagcserét, jobban elboldogul a szervezetünk a bevitt táplálék megemésztésével. Tudjuk ugyanis, hogy az emésztéshez többféle enzimet kell termelnie a szervezetnek, melyek a különböző ételeket bontják. Ebben az esetben viszont kevesebb enzim termelésére késztetjük szervezetünket. Ez a diéta lényege.

LP: Mit tanácsolsz, hogy ne legyen rossz érzésünk a diéta közben? Gondolom, úgy nem is hatásos…..

Kati: Ehhez is szükség van a hitre, hogy képesek vagyunk végigcsinálni. A legtöbben már tele vannak kudarc élménnyel, ezért a fogyókúra szó hallatán azonnal éhezésre asszociálnak. Minden a fejben dől el, ez is. Önbizalmat nyer, aki végigcsinál valamit, amit elkezdett.

LP: Te hogy csinálod, miket eszel?

Kati: Protein napon ehetünk bármilyen húst. Ma pl. 4 virslit ettem mustárral, tormával. Természetesen magában, kenyér tilos. Vannak ételek, melyeket minden nap lehet enni, ilyen pl. a hagyma. Vagy akár a leves. Minden típusban vannak levesek, melyek beleillenek az adott napba. Lehet változatosan és éhezés, szenvedés, stresszelés nélkül csinálni ezt a diétát.

LP: Melyek az általános szabályok?

Kati: Minden napon fontos a sok folyadék fogyasztása. Ez lehet tisztított víz, szénsavmentes ásványvíz, zöld tea ízesítés nélkül, fekete tea és kávé cukor nélkül. Tejet csak fehérje napon szabad fogyasztani, frissen facsart gyümölcslevek, 100 %-os cukormentes gyümölcslevek egész nap ihatók. A gyümölcsökkel kapcsolatban van egy szabály, amit jó tudni. A szervezet a gyümölcsöt leghatékonyabban délelőtt dolgozza fel, étkezés után erjedésnek indul a belekben, ezért nem ajánlatos evés után fogyasztani. Ebben a diétában figyeljünk oda arra is, hogy az utolsó gyümölcsevés után 1 óra múlva lehet ebédelni.

Gyümölcsöt tehát délután és étkezés után ne együnk. Viszont ennél a diétánál nem előírás, hogy este 6 után nem szabad enni. Aki már fogyókúrázott valaha, az tudja, hogy minden diéta vagy fogyókúra együtt jár valamilyen megvonással. Saját tapasztalatom, hogy ez nem annyira drasztikus, mert mindenki talál benne olyan lehetőséget, ami számára elfogadható és még kedvezni is tud magának bizonyos ételekkel. Aki szénhidrátfüggő például, annak is van lehetősége bizonyos napokon csokit, sütit enni, vagy akár édes tésztákat. Ha netán fehérje napon tör rá az ember lányára az édességóhaj, arra is kitaláltam egy jó tippet.

LP: A folytatásban arra kérünk, adj tippeket az olvasóknak a különböző napokra: melyik napon milyen ételeket fogyaszthatnak, esetleg egyszerűbb recepteket, ötleteket, saját tapasztalatokat  is megoszthatnál velünk.

Kati: Akkor holnap folytatjuk.  Elsőként a protein nap ismertetésével kezdjük. Addig is lehet kezdeni a ráhangolódással, a méregtelenítésre, diétázásra lelkileg is rá kell készülni…… 🙂

 

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25