Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

A helyes légzés az egészség alapja

 

Előfordul veled, hogy fáradtan ébredsz? Gyakran kifulladsz, esetleg hamar kifáradsz? Nem tudsz jó mély levegőt venni, gyakran azon kapod magad, hogy “pihegsz”? Ha 1 percen belül 15-nél többször veszel levegőt, azt jelenti, nem lélegzel helyesen!

A jóga erősíti a légzőszerveket

A jóga erősíti a légzőszerveket

Egészségi szempontból több problémát is eredményezhet a helytelen légzés:

  1. Szerveink rossz oxigénellátása következtében romlik a szervek vérellátása is – ez betegségekhez vezet(het)
  2. A szervek gyenge oxigénellátása hátráltatja a sejtanyagcserét is, a szervezet ezáltal képtelenné válik a betegségek elleni védekezésre
  3. Rossz hatást gyakorol az emésztésre is
  4. Alvási nehézségekhez is vezet(het)
  5. Szervezetünk – tüdőnk, szívünk, agyunk – szinte levegő után kapkod. Ez leggyakrabban fejfájáshoz vezet. A migrénen kívül menstruációs rendellenességek is kialakulhatnak.
  6. Félelem és/vagy  stresszhelyzet esetén 1 perc alatt 8-10 l levegő cserélődik a normális 50-70 l helyett. Gondoljunk bele, mit okoz ez az oxigénveszteség!!

Az első és legfontosabb a helyes légzés megtanulása, hogy közérzetünk jó legyen. Szakemberek szerint a helyes légzést gyerekkorunkban automatikusan “tudtuk”, akkor a mellkas nem is emelkedik, csak a has mozdul. Ha nem is folyamatosan így lélegzünk, a legfontosabb, hogy lassan, mélyen szívjuk be az orrunkon keresztül a levegőt és amikor kifújjuk – szintén orron keresztül – érezzünk rá a természetes, nem gyors légzési ritmusunkra. Amikor teljesen ki akarjuk üríteni a tüdőnket, akkor gyakoroljuk a szájon át történő kilégzést is.

Amikor próbálkozunk ezzel a jó, mély lélegzéssel, azonnal rájövünk, hogy miért is nem sikerül ez nekünk….mert szinte görcsben állunk. Figyeljük meg magunkat, olykor még a fogsorunkat is szorítjuk. Tehát mindenképpen szükséges jó a lazítás. 😉

Ebben segít nekünk a jóga, ismét csak ajánlani tudom, minden 40 feletti nőtársamnak. Nemcsak a légzés, hanem a befelé figyelés, meditálás érdekében is. A jóga erősíti a légzőszerveket, hat a testre, a lélekre és a szellemre egyaránt, erősítve ezek egységét. Ez a 4000 éves keleti gyógymód megszabadítja szerveinket a mérgektől, megnyugtatja az idegrendszert, szabályozza a szívműködést és az anyagcserét.

Egészséges test, lélek és elme

Egészséges test, lélek és elme

Azon kívül megtanuljuk a helyes testtartást is, ami szintén az egész közérzetünket feldobja. Ez pedig nem árt a mi korosztályunknak. Már ha feldob valami. 🙂 (Korábbi cikkünkben elolvashatod, milyen az igazi jó testtartás, katt ide 🙂

Tehát a jó közérzetünk, jó egészségünk és jó hangulatunk alapja: ne feszítsük meg izmainkat, álljunk lazán, emeljük a fejünket, a vállakat engedjük le, a fej lazán mozdul a nyakon, lassan, mélyen lélegezzünk be az orron keresztül és közben figyeljük a levegő útját, ahogy végigáramlik a szerveinken. Figyeljük pár percig csak ezt az áramlást. Ha feszült is valaki, ettől biztos megnyugszik. Legalábbis időt ad magának és lép egyet a megoldás felé.

 

 

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25