Lelki tuning
Sírtam, mert nem volt cipöm, amíg nem találkoztam egy emberrel, akinek nem volt lába.
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Együnk diót!

Télvíz idején mindenki le van amortizálva és ilyenkor jól jöhet 1-2-3 jótanács, mit együnk egészségünk és főként vitalitásunk megőrzése érdekében.

Ilyen  fontos és hasznos táplálék a méz mellett a dió is!

Dióevőknek

A dióbél a legegészségesebb, természetes ennivaló.
Ezt elsőre valószínűleg hihetetlen, de a “diólevéllapra” összegyűjtött orvosi cikkek alapján Te is meggyőződhetsz erről. Olvass bele néhány oldalba a témában és – egy kis szelektálás után – az igazán hasznos információkat, tanácsokat megfogadva magad és családod javára fordíthatod az olvasottakat.

Télen különösen fontos az olajos magvak fogyasztása

Télen különösen fontos az olajos magvak fogyasztása

Itt most mi is összegyűjtöttünk néhány információt a dióról, mint a legegészségesebb táplálékról:
Egészség a dióban:

1. A dióban nincs koleszterin!
2. A dió olaja igen egészséges, az ember számára esszenciális, nélkülözhetetlen többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaz.
3. A dióbél olajtartalma – fajtától, vizsgálati mintától függően – a légszáraz bél 50-70 %-a. Szénhidrát-tartalma viszonylag alacsony, a bél súlyának mintegy 10 %-át adja.
4. Fehérjetartalma jelentősebb, bár nem fehérjeforrásként fogyasztjuk, a dióbél 15-25 %-a fehérje. Ezen belül a magasabb fehérjetartalmú fajták olajtartalma alacsonyabb, és viszont.
5. Külön figyelmet érdemel magas vitamintartalma. A-vitaminból mintegy 70 NE, tiaminból (B1 vitamin) 480, riboflavinból (B2 vitamin) 130, niacinból (B5 vitamin) 120 mikrogramm, C-vitaminból 3 mg található 100 g dióbélben, hogy magas ásványi anyag tartalmát (foszfor, kalcium,
kálium, vas) ne is említsük.

6. A dió olajának olajsav-összetétele:
Kaliforniai adatok szerint a dióolaj 76 %-a többszörösen telítetlen zsírsav (ebből 61 % linolsav, 15 % linolénsav), 14 %-a egyszeresen telítetlen zsírsav (szinte kizárólag olajsav), és csak 10 %-a telített zsírsav (ebből 7 % palmitinsav, 3 % sztearinsav).

7. A dióbél fehérjéinek összetétele:

Az esszenciális aminosavak közül a dióbél mind a 8-at tartalmazza, szinte az emberi szükséglet szerinti mennyiségben. Leucinból, izoleucinból, treoninból és valinból a napi minimum-szükségletet 100 g dióbél kielégíti. Lizinből, triptofánból, fenilalaninból pedig a napi szükséglet felét. Egyedül metionin miatt kell mást is enni, mint diót, mert abból kevesebbet tartalmaz.

folyt. köv.

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25