Lelki tuning
a Delphoi jósda felirata
Ismerd meg önmagadat és tudni fogod a sorsodat. Mert a sorsod te vagy. Nem külsö erök uralkodnak rajtad, az istenek benned vannak, és jellemed, személyiséged alakítja, formálja jövödet. Változtass magadon, és változni fog sorsod is. Fogadd el magad, és el tudod majd fogadni sorsodat is.
a Delphoi jósda felirata
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Enni vagy nem enni?!

Jó műsort csíptem el teljesen véletlenül az egyik természettudományi adón.

Nem vagyok TV-párti, de mint mindenben, ebben is találjuk meg az arany középutat és nem utasítsuk el mereven a TV-zést egyéb hiányosságai és ártalmai miatt. A jó műsorokat igenis érdemes megnézni, nincs sok ilyen, úgyhogy szelektáljunk okosan. A mi korunkban ez már csípőből megy! 😉

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés......

Enni vagy nem enni, ez itt a kérdés......

Szóval a fogyás 10 trükkje volt a téma, alátámasztva kutatási eredményekkel.

Miután sokak problémája, gondoltam, közreadom a hallottakat, látottakat, hátha segítek vele néhány középkorú (esetleg fiatalabb, de túlsúlyos)  nőtársamnak, akik szenvedés és éhezés nélkül szeretnének fogyni. Csoda persze nincs, illetve van, csak nem ebben a témában. Sajnos! 🙁 Ennél a témakörnél nincs kecmec, mindenkinek figyelembe kell venni saját alkati és örökletes sajátosságait és figyelnie magát és a kalóriákat egy életen át. És vigyázni, hogy ne szaladjanak fel a kilók, mert lefogyni keservesebb, mint odafigyelni, hogy ne hízzunk meg. Szerintem!

Tehát íme a 10  tipp,  1 év alatt 10-12 kg fogyást ígér! Ne fitymáljuk, nem olyan kevés az!

  1. Ne hagyjuk ki az érkezéseket! –  Akármilyen zűrös is a munkahelyünk (mert mindig arra fogjuk, hogy nem tudunk, nincs időnk enni, stb.) oldjuk meg, hogy gyakran be tudjunk kapni 1-1 falatot. Sósat, édeset felváltva, amit kívánunk, de mindig csak keveset. Ez nagyon fontos, nagymamám mércéje szerint egy nő adagja, ami a markába fér. És legyünk kritikusak magunkkal, ismerjük el, hogy kicsi a kezünk és együnk annak megfelelően.
  2. Kisebb tányérból együnk! – Lássuk be, a legnagyobb ellenség a mennyiség.  Az hizlal, nincs mese. Akármilyen kevéskének is látszik az a finomság, amiből kétszer annyit is simán le tudnánk csúsztatni, ahhoz, hogy csökkentett adagot együnk meg, be kell csapni az agyunkat a kisebb tányérral. Így akár 22 %-al kevesebbet eszünk átlagban. Bátrabbak és elszántabbak  még fokozatosan csökkenthetik az adagot. 🙂
  3. Számoljuk a kalóriákat! – Figyeljünk oda erre, eleinte macera, aztán megszokjuk, illetve fejből is fogjuk vágni, mi mennyi és melyik termékből van zsírszegény verzió. válasszuk mindenből a soványabbat. Még ha olyan íze is van, mint a nikecellel kevert fűrészpornak. Szokás kérdése ez is …..és persze az akaraté.
  4. Figyeljünk az  anyagcserére! –  Na ez kényes téma, illetve hosszú téma, erről még sokszor szólunk a jövőben, mert sokak problémája, pláne a változó korban, amikor is a hormon (ösztrogén) hiány miatt  a bélmozgás, bélműködés lelassul. Sok módszer van, mindenkinek más jön be, ki kell tapasztalni, mi használ. Hamarosan elővesszük a témát és saját tapasztalatokkal is szolgálok.
  5. Együnk több fehérjét! – Azt mondták szakemberek, hogy tesztekkel bizonyítható, hogy 10 %-al több fehérje fogyasztása hamarabb okoz jóllakottságot, elűzi az éhségérzetet. Ezzel megint becsaphatjuk tudatalattinkat. 🙂
  6. Feljegyezni, mit eszünk! – Ez viccnek tűnik, de komolyan használ, ha komolyan vesszük. A műsorban egy színésznő vállalta a kísérleti alany szerepét, aki évtizedek óta nonstop fogyókúrázó. Kapott egy kis noteszt, ami befér a női táskába és egy héten keresztül írta, mit evett. Közben viszont ellenőrizték is különböző módszerekkel. Az eredmény az volt, hogy a felét nem írta fel a füzetbe annak, amit megevett……azzal magyarázta, hogy 1-2-3 kis falatka nem számít, és hogy kevesebbnek gondolta azt a bizonyos mennyiséget, stb. Szóval itt is becsapásról van szó, csak itt nem jó ügy érdekében csapjuk be magunkat, ezzel sajnos megtanítjuk az agyunkat, hogy mi keveset eszünk, mégis hízunk. Érdemes elgondolkodni rajta, nem?
  7. Együnk levest! – Mégpedig sűrűt, pépeset, (krémlevest pl.)  Ez megintcsak a jóllakottságot eredményezi, így kicselezzük a gyomrot, mert tovább marad telített, később jelzi az éhséget. A hígabb leves vagy a víz rövidebb ideig eredményezi ugyanezt.
  8. Több sovány tejterméket fogyasszunk! – A Kálium-tartalmuk miatt ezek fogyasztása során kevesebb zsírt tud megkötni a szervezetünk a táplálékokból. És mivel nem tudja megkötni, így 2x-es mennyiségű zsír ürül ki a szervezetből. Hurrá! Ez jól hangzik! 🙂
  9. Mozogjunk valamit! – “Az a valami” is jó, de most nem arra gondoltam konkrétan…..Szintén bizonyított tény, hogy testmozgás után még 1 nappal is intenzív zsírégetés folyik a szervezetben. Még alvás közben is! Hááát, akkor ezt hasznosítanunk kell! Nem muszáj megszakítani magunkat, elég, ha változtatunk a tempónkon. Pl. a házimunkát intenzívebben végezzük, hamarabb kiszállunk a liftből, leszállunk a villamosról és gyalogolunk, lépcsőzünk kicsit. Barátnőnkkel, szerelmünkkel folytatott (maratoni) telefonálás alatt ne üljünk, feküdjünk le, hanem járkáljunk és mindennapi tevékenységünket turbósítsuk kicsit, magyarul kapcsoljunk eggyel nagyobb fokozatra.
  10. Kevesebb ideig együnk! – És úgy általában ne fektessünk nagy hangsúlyt az evésre, ne legyen központi téma, már-már szertartás. (Leszámítva persze a családi étkezéseket.) Ez persze nem azt jelenti, hogy lapátoljuk be fele annyi idő alatt a szokásos mennyiségű ételadagunkat. Sokkal inkább azt, hogy kerüljön le a hangsúly az étkezésről annál, aki fogyni szeretne. A létfenntartást biztosítja fele mennyiségű étel is, a boldogsághoz meg bármennyi is kevés! Ne legyen az evés az egyetlen boldogságforrás, pláne pótcselekvés ne! Csak tovább fokozza a bűntudatot, lelkiismeret furdalást és rombolja az önbizalmat. fontos az is, hogy evés után ne üljünk, feküdjünk le, hanem sétáljunk például, menjünk levegőre, szabadba. Így nem rakódik ránk azonnal az a kicsi sem, amit megettünk.

Összefoglalva tehát évi 10-12 kg-al lehetsz kevesebb egy kicsivel több aktivitással . Ez persze nem jelenti azt, hogy többet ehetsz. Ez csak akkor működik, ha fentieket betartod. Évi 10-12 kg nem elenyésző mennyiség, de már akkor is megéri, ha csak segít tartani súlyodat. Mert a változókor velejárója, hogy szaladnak fel a kilók észrevétlenül. Ez a klimaxos hízás, ami sajnos szintén a hormonokkal hozható összefüggésbe.

Mindeközben fontos megjegyezni, hogy mindenki vegye alapul saját testének, csontozatának adottságait, örökletes alkati sajátosságait és ezek tudatában kell azt az ideális  súlyt kitűzni célul, amivel már jól érzi magát az ember lánya. Legyen az akármilyen gömbölyded forma, megtalálja azt a pasiszempárt, aki épp ettől a látványtól fő meg jó puhára. 😉 Mert ha harmóniában vagyunk önmagunkkal, az kisugárzik és az lesz az a láthatatlan valami, ami vonzza az ellenkező nemet.

Related posts:

4 Responses to “Enni vagy nem enni?!”

  • Jó,hogy ezeket eszembe juttattad!

    [Reply]

    admin Reply:

    Én is örültem, hogy eszembe juttatták 🙂 Viszont még egy fontos dolog idekívánkozik, amit kifelejtettem tegnap: arra is kifejezetten felhívták a figyelmet, hogy az egészséges táplálékokból (zöldségek, gyümölcsök, saláták, fehér húsok, halak, rostos, teljes kiőrlésű gabonák, stb.) SEM szabad sokat enni. A sok fogalma – mint tudjuk – relatív, de nyilván a “marok” mértékhez kell viszonyítani. Csak csipegetni szabad, mint egy igazi úrinő. 😉

    [Reply]

  • Szia!

    Igaz, én még messze vagyok a negyventől, de nagyon tetszik az oldalad, sok hasznos infóhoz jut, aki rád talál, ezért elismerésemként szeretném továbbadományozni Neked a Kreatív Blogger díjat. A díjjal kapcsolatban néhány a szabály:

    1. Köszönd meg, akitől kaptad.
    2. Tedd ki a logót a blogra.
    3. Linkeld be, akitől kaptad.
    4. Add tovább további 7 blogosnak.
    5. Linkeld be őket.
    6. Hagyj náluk megjegyzést, értesítsd őket.
    7. Árulj el magadról 7 dolgot.

    Üdv:
    Timi

    [Reply]

    Mariann Reply:

    Az 1. pontnak (is) eleget tettem egy bejegyzésben, de most itt is megteszem. 🙂
    Köszönöm Timinek és minden Kedve Olvasónak az érdeklődést és az elismerést is.

    A bejegyzés itt olvasható:

    http://www.lelkipatika40eseknek.hu/noi-dolgok/kreativ-blogger-dijat-kaptam

    [Reply]

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25