Lelki tuning
Bármilyen hihetetlenül hangzik, a számodra kielégítö kapcsolat megteremtését az önmagadra figyelésnél kell kezdened. A kívül megfigyelt világ saját, belsö világodnak a visszatükrözödése.
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Jóga alapok – Legalább javítsunk kisugárzásunkon! :-)

Hát, akkor csapjunk bele……na csak óvatosan, a jóga nem csimbumm mozgás, nincsenek is benne gyors mozdulatok, ha jobban belegondolok. És most nem is azokat a mozdulatokat, pózokat szeretném illusztrálni, amelyek a normál szemlélő számára kivitelezhetetlennek tűnő, csörgőkígyó módjára végtagokat összegabalyító mozdulatok, pedig mindenkinek ilyesmi jut eszébe a jóga szó hallatán.

Én a hétköznapi jógára szavazok

Én a hétköznapi jógára szavazok - mint Jennifer

De persze alapvetően nem ezért szeretjük a jógát. Hanem azért, mert megtanít magunkra figyelni, könnyedén mozogni, lélegezni és létezni, egyáltalán könnyednek lenni és egy idő elteltével megtanulunk befelé is figyelni általa.

Az pedig mindenkinek jól esik, ha törődnek vele, ha odafigyelnek rá, de akkor magunkra miért nem fordítunk kellő figyelmet? A saját testünknek miért nem adjuk meg, ami jól esik neki és önmagunk számára miért nem szerzünk elég örömet? Nem kell válaszolni kedves Barátnőim, tudom a választ…….munka, karrier, gyerekek, férj, házimunka-projekt……a sorrend egyénenként változó…… 😉

De a korunkból következően már nem annyira kicsi a gyerek, hogy folyton felügyelnünk kellene őt/őket, egyébként is fülembe csengenek kamasz fiam szavai, amikor “angyonszerettem” még húszas évei hajnalán is: Anya, hagyjál már élni. 😉 Fogadjuk meg kisdedeink ilyetén tanításait és inkább foglalkozzunk többet magunkkal. Ja, és a pasiknak sem árt 1 kicsivel kevesebb törődés és odafigyelés, legalább jobban fognak ők “kaparni” utánunk. Szóval több jótékony hatása is van jó értelemben vett önzésünknek. Arra készüljünk fel, hogy a család egy ideig méltatlankodni fog, de majd megszokják, hogy nem teszünk már mindent eléjük és nem helyezünk mindent és mindenkit magunk elé! Palotaforradalom? Még az is lehet! 😉 Kezdjük el az első helyre tenni magunkat! Itt az ideje!

Most az egyik pszichológiatanárom szavai ugrottak be erről: az embernek olykor ( de egy bizonyos kor után főképp) – legalább kicsit – önzőnek is tudni kell lennie. És csak egy nőt kell ilyesmire tanítani, a pasik ezt is “gyárilag” tudják. Fiúgyerekek úgyszint. Szóval ezt biztos, hogy meg kell tanulnunk végre. Ettől nem szeretjük kevésbé őket!

Na de térjünk vissza a jógához, kezdhetjük akár ezzel a saját projektet.

Az első leckében a helyes testtartást “tanuljuk meg”:

Etka azt mondja, a legtöbb ember feje nem megfelelően mozog a fején, azaz görcsben állunk, görcsösek az izmaink már alapállásban is. Mint mindenben, itt is fontos kulcsszó a lazaság.

Szerinte a helyes testtartás, azaz a helyes alapállás:

1. enyhe terpesz, a külső lábél legyen párhuzamos,

2. a mellkas enyhén kiemel, lapockák enyhén zárnak (legalábbis közelítenek) és

3. fejünkre fordítva figyelmünket, megtapasztaljuk, hogy könnyedén mozdul a nyakon.

4. Vállak közben leeresztve és figyeljünk oda, hogy

5. ne legyen feszítés sehol a testben. Tehát ne legyen izomösszehúzás.

6. A fejet kissé emeljük is meg, de azért még ne hordjuk túl magasan az orrunkat! 😉

7. A hasat-feneket  ne toljuk ki, régies kifejezéssel élve a pucsító testtartást kerüljük!!! Sokkal inkább forgassuk be magunk alá a csípőt (ez kicsit aerobicos kifejezés volt:), magyarul a feneket és hasat kissé befelé forgatjuk, de mindezt lazán, izomfeszítés nélkül.

És bármikor napközben, ha eszünkbe jut odafigyelnünk tartásunkra, azon kapjuk magunkat, hogy élvezzük, milyen lazán, könnyedén mozog a nyakunkon a fejünk, csak úgy “gurul” körbe-körbe. Próbáljátok ki!

Szerintem elsőre elég is ennyi, mert ennek a begyakorlása és elsajátítása időt (napokat) vesz igénybe.  Úgy tudjuk elérni, ha napközben gyakran figyeljük és kontrolláljuk magunkat, és visszabillenünk a helyes laza tartásba. Pl. sorban állás, vasalás, mosogatás és egyéb unalmas teendők alatt kifejezetten figyeljük magunkat!

Könnyebb lesz a tevékenység és nem fáradunk el annyira. (És még talán élvezzük is, mert magunkra figyelünk közben, nem a dagadt ruhára például:)

Legközelebb a helyes légzéssel folytatjuk. 🙂

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25