Lelki tuning
Önmagunk szeretete azt jelenti, hogy tiszteletben tartjuk a saját életutunkat; megtanuljuk kielégíteni saját igényeinket; szeretetteli törödéssel fordulunk önmagunk felé; nagyra becsüljük magunkat; hiszünk magunkban; és figyelünk belsö bölcsességünk hangjára.
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Keményítő nap – A 90 napos diéta 3 napos változata (3. rész)

 

A 90 napos diéta 3 napos változata, mely könnyebben betartható, de így is hatékony. 🙂


A cikk első részét az általános – minden napra szóló – tudni valókról elolvashatjátok ITT>>>

A cikk második részét, a Protein (fehérje) napról szóló tudnivalókat az előző bejegyzésben olvashatjátok ITT>>>

2. Keményítő nap

Ezen a napon ehető: (kizárólag déltől és az utolsó gyümölcsevés után 1 órával)

Gulyásleves – ebből kiehetjük a krumplit, zöldségeket  a levével (a nokedlit és a levét pedig majd a szénhidrát napon ehetjük ki 🙂

 

Paradicsomleves – rizzsel (tésztával nem lehet!)

Babgulyás hús nélkül

Krémlevesek, zöldségpürék – tejszín, habarás, rántás nélkül

 

Cékla-krémleves, céklapüré, párolt cékla (céklás receptet találsz korábbi bejegyzésben)

Rizses lecsó – tojás nélkül

 

Bármilyen zöldség, hagyma, burgonya, zöldbab, zöldborsó, brokkoli, karfiol, káposzta, kelbimbó, gomba, padlizsán, szárazbab, lencse, sárgaborsó, spárga, articsóka, cukkini, patisszon, sütőtök, rebarbara, sóska, spenót, zeller, újhagyma, retek, uborka, cékla…..

 

Rizottó sok finom ropogós zöldséggel (lsd. fentebb), a húst válogassuk ki belőle, hagyjuk meg a többieknek.

(Ne főzzük ronggyá sem a zöldségeket, sem a rizst. Finomabb, ha ress, ropogós és enyhén fűszerezzük, hogy érezzük a zöldségek ízét 🙂

Rizibizi

Főzelékek rántás, habarás nélkül (pl. paradicsomos káposzta, paradicsomos krumpli, száraz hüvelyesek, zöldfőzelékek)

Ezen a napon csak feketén ihatjuk  a kávét (kevés édesítőszerrel 🙂 – Aki nem bírja az erős kávét, főzze ilyenkor több vízzel, kevesebb kávéval, vagy használjon nescafét több vízzel……hááát, megértem a problémát.

 

 

 

Én már lassan előnyben részesítem a fekete teát, egy jó kis earl grey is megteszi a magáét élénkítés terén, minek az a sok csersav…… 😉 Ha nem élénkítés a cél, akkor leginkább a csipketeát ajánlom, rengeteg haszna van, erről a gyógynövényről később még szó lesz.

 

 

 

Tipp:

Ezen a napon főzzünk levest és főzeléket a családnak is, magunknak szedjünk ki belőle, mielőtt rátesszük a rántást vagy habarást.  Az is egy új felfedezés lehet, hogy megérezzük  a zöldségek igazi ízét….

 

 

 

Saját kedvencem erre a napra: Fűszeres krumpli

Ha nem főzünk hét közben, akkor magunknak ezen a napon főzzünk vagy süssünk a héjában pár szem krumplit és még forrón szórjuk meg kedvenc fűszerünkkel. Ezzel is új ízeket fedezhetünk fel, pl. friss fűszernövényeket ismerhetünk és szerethetünk meg . (pl. bazsalikom, oregánó, kakukkfű, snidling, stb….saját ízlésünk és fantáziánk szerint. Valami jó is legyen benne!:)

 

 

A rizottót ízesítsük mindig mással: egyik alkalommal sok petrezselyemmel, máskor az újhagyma zöldjével, zellerrel, gombával, snidlinggel, korianderrel, stb….itt is lehet kreatívan fantáziálni és kísérletezgetni….

Édesség:

Ezen  a napon nincs  édesség, desszert. Hacsak nem sütünk vagy főzünk egy kis sütőtököt, esetleg pépesítjük és keverünk bele egy kis édesítőszert és ráfogjuk, hogy ez a desszertünk….. 😉

 

 

A rebarbara is enyhén édeskés zöldség, aki tud valami elfogadható feldolgozási módját erre  a napra, kérem, ossza meg velünk. 🙂

 

 

 

 

 

Én délután rágcsálok retek és uborkakarikákat. Ez nagyon hasznos a lúgosítás szempontjából, nem utolsó sorban a nagy kupac szeletnek olyan a fílingje, mintha chips  lenne…..Látványnak sem rossz a sok piros-fehér és zöld karika…..

 

És végül saját véleményem, tapasztalataim az új táplálkozásról:

A diéta előnye (szerintem), hogy nem kell kalóriát számolgatni, az alapanyagokat méricskélni és az sem mellékes, hogy egyszerűen, gyorsan elkészíthető ételekről van szó, nincs szükség különleges vagy drága nyersanyagok beszerzésére. Szóval a mindennapi életünkbe könnyen beilleszthető ez a fajta “diéta”.
Persze -mint, ahogy az életben semmi- ez sem jöhet be mindenkinek, de aki diétázásra adja a fejét, mindenképpen érdemes kipróbálnia.
Én erre esküszöm, hiszen saját bőrömön és ruháimon tapasztaltam a módszer hatékonyságát!

 

Remélem, hogy tudtam segíteni, írj hozzászólást, vitassuk meg itt az oldalon a felmerülő problémákat, ötleteket.

 

Írhatsz nekünk az infokukaclelkipatika40eseknek.hu-ra, ha vmi nem egyértelmű, vagy kérdésed van.

 

 

 

 

Csak bátran kérdezz a szakértőtől!
Szeretettel: Kati

 

A keményítő napot a szénhidrát nap követi. Holnap ezzel folytatjuk…….

Related posts:

2 Responses to “Keményítő nap – A 90 napos diéta 3 napos változata (3. rész)”

  • Melinda:

    Kedves Kati!
    Az lenne a kérdésem, hogy ezzel a 3 napos módszerrel mekkora mértékű fogyásra lehet számítani? Magasságom: 176 cm, súlyom: 70 kg. Nem vagyok így sem telt, de azért van rajtam felesleg.
    Júliusban lesz az esküvőm, és szeretnék legalább 5 kilót leadni, biztosra szeretnék menni.Igyekszem heti kétszer minimum aerobikra is eljárni.
    Havi 1 víznapot szükséges tartani?

    Előre is köszönöm a válaszod!

    Melinda

    [Reply]

    Mariann Reply:

    Fél év alatt 5 kg-ot fogyni egyáltalán nem lehetetlen ezzel a módszerrel, sőt!
    Ha betartod a leírtakat, hamarabb is elérheted a kívánt testsúlyt.

    És van még egy másik jó hírem a számodra: a víznapot nyugodtan elfelejtheted, ez a diéta anélkül is kiválóan működik, hogy ilyenekkel sanyargasd magadat.

    A gyorsabb eredmény elérése érdekében inkább a heti 3x-i mozgást javasolnám egyenletesen elosztva, (például: hétfő-szerda-péntek vagy a kedd-csütörtök-szombat) ezáltal felpörgeted az anyagcserédet és azokon a napokon is több kalóriát égetsz el, amikor nem sportolsz. Ha a fogyás a cél, nagyon jó az aerobik, biciklizés, kocogás, úszás vagy bármilyen kardioedzés.

    Kellemes testmozgást és tartós fogyást kívánok!

    Üdvözlettel és szeretettel: Kati

    [Reply]

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25