Lelki tuning
Rudolf Steiner
Nem kell az élményeket keresni; mindenütt ott vannak.
Rudolf Steiner
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Kerüljük el az influenzát

 

Csipketea - C-vitamin-bomba az Influenza ellen :)

Csipketea - C-vitamin-bomba az Influenza ellen

 

Használjuk ki az időt most, hogy az időjárás a 4 fal közé kényszerít bennünket pár napra.

Egyrészt készüljünk a tavaszra, a megújulásra,a méregtelenítésre, másrészt védjük magunkat a tél utolsó támadásai ellen.

Már csak azért is, mert a legyengült immunrendszer “beenged” olyasmit, amire a tavaszi megújulás kapujában nincs szükségünk.

 

 

Tehát mire figyeljünk fokozottan az elkövetkező napokban?

A teljesség igénye nélkül 10 fontos szabályra hívjuk fel a figyelmet, vélhetően ezek a legfontosabbak, melyek betartása már komoly segítség lehet, hogy egészségesek maradjunk.

Legfontosabb teendőnk tehát, hogy fokozzuk immunrendszerünk védelmi mechanizmusát, ezzel elkerülve az influenza esélyét.

 

Hogyan erősíthetjük immunrendszerünket?

 

10 szabály, melyek betartásával védelmet adhatunk immunrendszerünknek:

  1. az elegendő pihenés,
  2. sok gyümölcs és zöldség fogyasztása, leginkább a cékla és a sütőtök javasolt, valamint a “C-vitamin források”-nál felsoroltak
  3. minimális cukor-bevitel,
  4. gyakori kézmosás szappannal és vízzel,
  5. testmozgás, legalább séták a természetben, a  szabadban (tiszta, száraz időben)
  6. napi  1000 mg C-vitamin bevitele,
  7. naponta több vitamin és ásványi anyag bevitele,
  8. olajos magvak fogyasztása (tökmag, napraforgó mag, mogyoró, dió, mandula, kesudió, fenyőmag, stb)
  9. méz fogyasztása minden formában és mennyiségben  (lsd. korábbi bejegyzéseinket)
  10. figyeljünk (tudatosan) belső békénkre (erről részletesebben a következő bejegyzésben olvashattok)

C-vitamin-források:

 

C-vitamin-bombák Influenza ellen

C-vitamin-bombák Influenza ellen

 

–  citrus-gyümölcsök, a bogyósok, a paprikafélék, a trópusi gyümölcsök,

 –  a krumpli,

 –  a zöld, leveles zöldségek, pl. saláta, spenót, káposzta

 –  csipkebogyó, feketeribiszke, eper

 –  brokkoli, sárgarépa, karalábé, spárga, zeller, karfiol, patiszon

 –  savanyú káposzta

 –  uborka, retek, cékla

–  alma

 

C-vitamin jelentősége:

  • immunrendszer erősítő
  • a szívinfarktus és a koszorúér-betegségek kockázatát jelentősen csökkenti.
  • jelentősen csökkenti a gyomor- gége- és nyelőcső rák kialakulásának a veszélyét.
  • fontos szerepet játszik a növekedésben, a fogak és csontok fejlődésében.
  • növeli a fehérvérsejtek számát, fokozza működésüket.
  • jelentősen csökkenti a meghűléses betegségek, a nátha tüneteit, időben történő szedése esetén akár meg is előzheti a betegség kialakulását

 

Ha már méltatjuk a C-vitamint, méltassuk azt is, aki felfedezte: Dr. Szent-Györgyi Albert professzor, aki Nobel díjat kapott a C-vitamin felfedezéséért 1937-ben.

 

A táblázatban foglalt értékek nyers élelmiszerekre vonatkoznak. Főzés során változhatnak, mert a meleg csökkenti a C-vitamin tartalmat. A fény is pusztítja a C-vitamint, valamint a fagyasztás és konzerválás során szintén csökken a C-vitaminmennyiség.

 

Élelmiszer

mg/100g

mg/normál adag

Bors, pirospaprika 190 283 (1 csészényi, őrölt)
Kelkáposzta 120 80 (1 csészényi, őrölt)
Broccoli 93 82 (1 csészényi, őrölt)
Zöldpaprika (édes) 89 133 (1 csészényi, őrölt)
Eper/szamóca 57 86 (fél kiskanálnyi)
Narancs 53 70 (1 narancs)
Sárgadinnye 42 68 (1 szelet)
Grapefruit 34 44 (fél grapefruit)
Mangó 28 57 (1 mangó)
Málna 25 31 (1 csészényi)

A fenti értékek nyers élelmiszerekre vonatkoznak. Főzés során változhatnak, mert a meleg csökkenti a C-vitamin tartalmat. A fény is pusztítja a C-vitamint, tehát ha narancs juice-t iszunk, vásároljuk inkább átlátszatlan műanyag csomagolásban, mint üvegben. Az A-vitaminhoz hasonlóan a C-vitamin tartalmú élelmiszerek is jobbak frissen, mint fagyasztva, vagy konzerválva, mert mindkét esetben jelentősen csökken a vitaminmennyiség.

Related posts:

Leave a Reply

Switch to our mobile site