Lelki tuning
Az egyetlen esélyed arra, hogy egészséges kapcsolatot alakíts ki - elsösorban önmagaddal, majd pedig valaki mással – az, hogy képes vagy békével és szeretettel gondolni önmagadra, korábbi partnereidre, a szüleidre, a gyerekeidre, a fönöködre, a kollégádra, egy barátodra, vagy bárki másra, akiröl úgy érzed, hogy ártott neked.
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Paleo táplálkozás 4. rész

Folytatódik az elméleti rész Szendi Gábor könyve alapján: (ez a 4. rész, az előző részeket itt találjátok:

–  1. rész:      katt ide 🙂

–  2. rész:     katt ide 🙂

–  3. rész:     katt ide 🙂

A húson kívül lehet-e valamilyen fehérjét enni a paleolit táplálkozásban?

Dr Szendi Gábor könyve

Dr Szendi Gábor könyve

Tojást is, igaz, az eredeti változat ezt sem tartalmazza, de szerintem, vagyis a lazított verzió szerint, aki nem autoimmun beteg,
tojást és sajtot is fogyaszthat.


De fontos, hogy ne mozzarellát és puha sajtot válasszon, mert ezek közel vannak a nyers tejhez.
Minél sárgább, keményebb a sajt, annál tovább érlelték és dolgozták fel, és így annál jobb.
Ha azonban valaki autoimmun beteg, akkor szigorúan csak zöldségből, gyümölcsből és állati eredetű fehérjékből állhat az étrendje.

Gabonából a szintén egészségesnek tartott teljes kiőrlésű változat sem jó?

Az rosszabb, mint a finomított, mert a maghéjban olyan anyagok vannak, például a lektinek, amelyeket a növények azért termeltek,
hogy az állatok nehezen emésszék meg őket.
A teljes őrlésű lisztek ugyan a táplálék gyorsabb tranzitját eredményezik, ezáltal némileg csökken
a kalóriahasznosulás, viszont a rostok gátolják a tápanyagok, nyomelemek felszívódását.
Ez hiánybetegségeket, például vashiányt okozhat, és hozzájárulhat a bél áteresztővé válásához.
A gabonafélék gluténérzékenység kialakulását is eredményezhetik.

Ha semmiféle gabona, kenyér, keményítő nem fogyasztható, akkor nem sok minden marad…..

Az első elborzadás után rájövünk, hogy azért sok az ehető dolog.
Számos paleolit sütemény, muffin készíthető, amelyek szerintem, jobbak, mint a hagyományosak.
Az a nagyszerű bennük, hogy nem tartalmaznak glutént, gabonafélét, ehelyett készülhetnek
mákból, kókuszból, dióból, mogyoróból, mandulából, lenmagpehelyből, utóbbi nagyon
erős gyulladáscsökkentő, rákmegelőző, tehát remek adalékanyaga a sütiknek.
Már egy kávéház jelentkezett is, hogy megsütnék a honlapomon található, a paleo-közösségünk
által ki is próbált recepteket.

A heti muffinadag előkészítése a sütésig mindössze tíz percemet veszi igénybe.
Ebédre, vacsorára a reform- vagy akár a vegetáriánus szakácskönyvek ötletesen
elkészített zöldségei mellé tehetünk egy szelet sült húst, kolbászt, fasírtot, vagy ehetünk pörköltet.
A húsok, a halak elkészítési módja is igen változatos lehet.

A kolbász is megengedett?

Az én paleómban igen………. legközelebb innen folytatjuk és jön az a bizonyos muffin recept is….. 🙂

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25