Lelki tuning
Egészséges élet és egészséges szerelmi kapcsolatok nem lehetségesek megbocsátás nélkül – függetlenül attól, hogy az, amit átéltem, apróságnak, vagy hatalmasnak tünik. Nem lehetsz szeretetteli, harmonikus és boldog kapcsolatban senkivel – sem magaddal sem mással -, amíg ragaszkodsz a múltban történtekhez.
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Paleolit táplálkozás

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én úgy gondolom, ha az egészségünkről van szó, mindenképpen fel kell figyelnünk elismert szakemberek kutatásaira. Még akkor is, ha sarkából fordítja ki jelenlegi felfogásukat és álláspontunkat.

Azért veszem elő a témát – és tervezem receptek közreadását is -, mert már vannak saját tapasztalataim és ezeket szeretném megosztani a Tisztelt Olvasóval. A mi korosztályunknál úgyis jellemző, hogy évről-évre jönnek elő az egészségi és vele együtt a lelki (vagy éppen fordítva!) problémák, tünetek, nyűgök. Ránk fér, hogy figyeljünk többet magunkra, szánjunk több időt és figyelmet a saját jól-létünkre. Pláne ha már hozzászoktattuk a családot, hogy mindig ők az elsők, mi meg sehol, vagy a sor végén kullogunk valahol. A gyerekeink már adnak szabadidőt, tessék elmélyedni olyan témákban, amelyek jó érzéssel töltenek el és ami a legfontosabb, alkalmazzuk is őket.

A táplálkozás azért is kardinális téma a mi esetünkben, mert megtapasztalhattuk, hogy a 4-ik X után ragadnak a kilók, elkezdődnek az emésztési nehézségek és így tovább. Tehát változtatásokra van szükség az étkezési szokásaink terén…..tetszik, nem tetszik!
Először világítsuk meg, mi is az a paleolit étrend. Szendi Gábor pszichológus könyvet is írt róla, aki többet szeretne megtudni a témáról, itt mutatom a könyv borítóját, ezt keressétek.

Paleolit-diéta

Paleolit-diéta

A következő cikksorozatban azonban itt a blogban olvashattok belőle egy rövidített, de részletes összefoglalást, hogy el tudjátok dönteni, nektek való-e egyáltalán ez a táplálkozási forma. Mennyire tudtok áttérni, hány tagú a család és abból mennyien vevők erre?! Én pl. ma csak magamnak csináltam meg a pirítósra való céklás-kencét, betettem a hűtőbe egy jól záródó dobozba és esténként jól megvacsorázom.

Az elkészítésnek “Piroska és a farkas fílingje” volt, mert azt hallottam egyfolytában, hogy miért ilyen…., miért olyan….., miért, miért……..Miért járjuk a várost cékla után, miért akarsz  “ennyire” céklát főzni, miért olyan piros az ujjad, miért lila a nyelved (a fehér vágólap, a konyharuha, a (fa)kés nyele is piros, még szerencse, hogy azt nem látták meg……), miért kell EZT megsütni, miért jó ez nekünk, miért,  EZ egy kaja?

Megjegyzem, a kinézete nem túl bizalomgerjesztő, de határozottan jól harmonizálnak ezek a zöldségek és fűszerek.A receptet hamarosan közzéteszem fényképekkel együtt a blogban…… 🙂

Tehát az elmélet:

Mi a paleolit táplálkozás lényege?


Az ősi étrend 40-60 százalékban állati fehérjét és zsírt, a maradékban pedig zöldséget, gyümölcsöt tartalmazó táplálkozási rendszer.
Ha tanulmányoznánk a rekonstruált paleolit-kori étrendet vagy a ma élő természeti népek táplálkozási szokásait, feltűnne, hogy nem fogyasztanak tejterméket, gabonaféléket és egyéb nagy keményítőtartalmú ételeket, például burgonyát és hüvelyes zöldségeket sem.

Az ember emésztőrendszere két és fél millió éven át fejlődött, ezekkel a táplálékokkal a szervezetünk csupán az elmúlt 10-15 ezer
évben, a földművelés és az állattenyésztés megjelenésével találkozott, s ennyi idő alatt még nem teljesen tudott hozzájuk alkalmazkodni.

A tejben, a gabonafélékben olyan fehérjék vannak, amelyek autoimmun folyamatokat indíthatnak el, különösen csecsemőkorban,
amikor a belek még könnyen áteresztik a fehérjéket.

A hüvelyesekben és a gabonafélékben található emészthetetlen lektin – nagy mennyiségben mérgező anyag – a bélfalat felnőttkorban is áteresztővé teszi.
A gabonafélék a XX. században váltak az élelmiszer-piramis alapjává, ma az étrendünk 40-60 százalékát alkotják.
A gyorsan felszívódó szénhidrátok hatalmas terhelést jelentenek a hasnyálmirigy számára.

A nyugati világban számos autoimmun betegség alakul ki, ilyen az 1-es típusú cukorbetegség, a sokízületi gyulladás, a szklerózis multiplex, a lupus, bizonyos pajzsmirigy betegségek, a Crohn-betegség, stb.
A természeti népeknél ismeretlenek ezek, de a szív- és érrendszeri betegségek is, ritka a rák, és gyakorlatilag nincsenek cukorbetegek.

A vizsgálatok azt mutatják, hogy amint a nyugati ember elhagyja az étrendjéből a gabonaféléket, a burgonyát, a kukoricát, a
tejtermékeket és a hüvelyeseket, szinte azonnal csökken szervezetének gyulladásszintje, javulnak az autoimmun betegségek, a 2-es típusú cukorbetegség.

Ezek azért némileg ellentmondanak az egészséges táplálkozás jelenleg ismert elveinek……

folyt. köv.

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25