Lelki tuning
Eckhart Tolle
Ha belsö világodat rendbe teszed, a külsö is egyenesbe kerül
Eckhart Tolle
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Paleolit táplálkozás (folyt.) – 3. rész

Folytatódik az elméleti rész Szendi Gábor könyve alapján: (ez a 3. rész, az előző részeket itt találjátok:

–  1. rész:      katt ide 🙂

–  2. rész:     katt ide 🙂

Mi az oka akkor a sok szívbetegségnek?


A szénhidrátalapú táplálkozás, nem pedig a hús- és zsírfogyasztás.
A kardiológusok elismerik, hogy a metabolikus szindróma, vagyis a hasi elhízás, a magas vérnyomás és vérzsírszint,
valamint a cukorbetegség együttes megjelenése a szív- és érrendszeri megbetegedés előszobája.
A kísérletek azt bizonyítják, hogy ezt zsírral és hússal nem lehet előidézni, csakis szénhidráttal.

Súlyos probléma az is, hogy a koleszterinteória miatt a népességet átszoktatták a növényi olajok
fogyasztására, ami növeli a szívhalál és az érelmeszesedés kialakulásának kockázatát.
A bennük lévő ómega-6 zsírsavak ugyanis gyulladásfokozók, aritmiakeltők.
A növényi olajak és a margarinok nagyon sok transzzsírt tartalmaznak,
amelyek jelentősen növelik a szívhalál bekövetkezését.


Hogyan kellene akkor helyesen táplálkozni?


Ha megnézzük, hogy az evolúció milyen táplálékok megemésztésére készített föl
minket, rá kell jönnünk, hogy húst, állati eredetű fehérjéket, a hüvelyesek kivételével
zöldségeket, gyümölcsöket, olajos magvakat (földimogyorót nem, az ugyanis hüvelyes)
kell ennünk.
Ez az eredeti paleolit táplálkozás amerikai verziója, amely S. Boyd Eaton, majd Loren Cordain nevéhez fűződik.

Ebben a sajt sem szerepel, de tanulmányoztam a tejszakirodalmat,
és azt láttam, hogy a feldolgozott sajtnál már nem találnak komoly káros hatásokat,
mert a fermentálás során a fehérjék előemésztett állapotba kerülnek.
A többi tejtermék azonban több szempontból is veszélyes.

A tejjel nagyon sok baj van, autoimmunizáló hatása mellett az inzulinszintet is nagyon megemeli.
Nem meglepő, hiszen a boci gyors felnövesztésére szolgál, a fejlődésben lévő
szervezetben a magas inzulinszint gyors növekedést eredményez.
Megdöbbentő, hogyha elfogyasztunk egy pohár tejet és egy zsömlét, akkor az inzulinemelő
hatásuk nem összeadódik, hanem együttesen akár három-négyszer nagyobb
inzulinválaszt is kiváltanak.
A tej így jelentősen hozzájárul az inzulinrezisztencia kialakulásához.

Az elfogyasztott étel hatására a szervezet inzulint termel, amely a cukrot a szövetekbe juttatja.
A túl sok inzulin ellen a sejtek védekezni kezdenek, majd egy idő után érzéketlenséget
fejlesztenek ki vele szemben, így a cukor a vérben marad, ezt a szervezet
inzulinhiányként éli meg, és ha a sejtek inzulinérzékelése csökken, az emelkedő
vércukorszintet még több inzulin kibocsátásával ellensúlyozza, ami tovább
veli a rezisztenciát.

folyt. köv.


Hamarosan új recepteket is közzéteszünk, egyelőre emlékeztetőül egy korábbi lúgosító recept:

Céklás pirítós kence a receptért katt ide 🙂

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25