Lelki tuning
a Delphoi jósda felirata
Ismerd meg önmagadat és tudni fogod a sorsodat. Mert a sorsod te vagy. Nem külsö erök uralkodnak rajtad, az istenek benned vannak, és jellemed, személyiséged alakítja, formálja jövödet. Változtass magadon, és változni fog sorsod is. Fogadd el magad, és el tudod majd fogadni sorsodat is.
a Delphoi jósda felirata
Csatlakozz te is :-)
A barna tehén fia – Mesekör
Kreatív blogger díj
KLIKKELJ :))
KlikkCsere
Kattints ide –>>
Kattanj.hu

Paleolit táplálkozás (folyt.) – 3. rész

Folytatódik az elméleti rész Szendi Gábor könyve alapján: (ez a 3. rész, az előző részeket itt találjátok:

–  1. rész:      katt ide 🙂

–  2. rész:     katt ide 🙂

Mi az oka akkor a sok szívbetegségnek?


A szénhidrátalapú táplálkozás, nem pedig a hús- és zsírfogyasztás.
A kardiológusok elismerik, hogy a metabolikus szindróma, vagyis a hasi elhízás, a magas vérnyomás és vérzsírszint,
valamint a cukorbetegség együttes megjelenése a szív- és érrendszeri megbetegedés előszobája.
A kísérletek azt bizonyítják, hogy ezt zsírral és hússal nem lehet előidézni, csakis szénhidráttal.

Súlyos probléma az is, hogy a koleszterinteória miatt a népességet átszoktatták a növényi olajok
fogyasztására, ami növeli a szívhalál és az érelmeszesedés kialakulásának kockázatát.
A bennük lévő ómega-6 zsírsavak ugyanis gyulladásfokozók, aritmiakeltők.
A növényi olajak és a margarinok nagyon sok transzzsírt tartalmaznak,
amelyek jelentősen növelik a szívhalál bekövetkezését.


Hogyan kellene akkor helyesen táplálkozni?


Ha megnézzük, hogy az evolúció milyen táplálékok megemésztésére készített föl
minket, rá kell jönnünk, hogy húst, állati eredetű fehérjéket, a hüvelyesek kivételével
zöldségeket, gyümölcsöket, olajos magvakat (földimogyorót nem, az ugyanis hüvelyes)
kell ennünk.
Ez az eredeti paleolit táplálkozás amerikai verziója, amely S. Boyd Eaton, majd Loren Cordain nevéhez fűződik.

Ebben a sajt sem szerepel, de tanulmányoztam a tejszakirodalmat,
és azt láttam, hogy a feldolgozott sajtnál már nem találnak komoly káros hatásokat,
mert a fermentálás során a fehérjék előemésztett állapotba kerülnek.
A többi tejtermék azonban több szempontból is veszélyes.

A tejjel nagyon sok baj van, autoimmunizáló hatása mellett az inzulinszintet is nagyon megemeli.
Nem meglepő, hiszen a boci gyors felnövesztésére szolgál, a fejlődésben lévő
szervezetben a magas inzulinszint gyors növekedést eredményez.
Megdöbbentő, hogyha elfogyasztunk egy pohár tejet és egy zsömlét, akkor az inzulinemelő
hatásuk nem összeadódik, hanem együttesen akár három-négyszer nagyobb
inzulinválaszt is kiváltanak.
A tej így jelentősen hozzájárul az inzulinrezisztencia kialakulásához.

Az elfogyasztott étel hatására a szervezet inzulint termel, amely a cukrot a szövetekbe juttatja.
A túl sok inzulin ellen a sejtek védekezni kezdenek, majd egy idő után érzéketlenséget
fejlesztenek ki vele szemben, így a cukor a vérben marad, ezt a szervezet
inzulinhiányként éli meg, és ha a sejtek inzulinérzékelése csökken, az emelkedő
vércukorszintet még több inzulin kibocsátásával ellensúlyozza, ami tovább
veli a rezisztenciát.

folyt. köv.


Hamarosan új recepteket is közzéteszünk, egyelőre emlékeztetőül egy korábbi lúgosító recept:

Céklás pirítós kence a receptért katt ide 🙂

Related posts:

Leave a Reply


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/lelkkhu1/public_html/wp-content/plugins/cute-profiles/processors/cute_1.php on line 25